glömde..

ja gömde säga.. " du är äcklig också för den delen"



HEJ :D

jag kom på att jag inte har berättat om min ridlektion i Tisdags. Red Treacy som vanligt, eller va man ska säga. Hon var helt jäkla knäpp :p Vi provade en ny sadel på henne som inte satt allt för bra kanske ? ;)
det va nog därför hon var som hon var. Hon sparka bakut som ja vet inte vad. Hela tiden. och bocka o hoppa o vart som en måne typ. hon ställde sig utåt hela tiden, så baken va innför å huvudet ut mot väggen. så fick lura henne o gå in på en volt o sen göra volten större tills ja var ute på spåret igen. samma om och om igen. sen så skulle vi jobba med volterna. HAHAHAHHA säger ja bara, det gick ju som det gick. Hon ville inte gå på volten så hon sprang innåt hela tiden istället o bara dumma sig o shit, så när ja banka till henne ordentligt så ba hoppa hon o sparka som fan några gånger. fick ut henne på spåret igen o berömde henne som tusan. sen samma igen, klattcha till henne igen o hon sparka o höll på. sen så fick ja rida ut på spåret några varv så man " bröt mönstret". sen var det galopp o hon vrål sparka o hoppa o va knäpp. fick ta en så jävla sakta galopp så det nästan inte gick frammåt. men hon ba dumma sig. Helt plötsligt när man trava så ba tvärstanna hon o så sparka ja till henne då flög hon upp med bakbena o ner med huvudet .man sitter skitskönt i sadeln när hon gör så, konstigt nog. hästen är inte som den ska ;d men det är så hästarna ska vara. mycket att jobba med (y) . Löste det riktigt bra tyckte anna. jag var verkligen skiiiit nöjd med lektion. tycker om hennes skitfasoner, man kan ju inget annat än skratta åt henne :p
kan ha henne varje lektion , inget jag skulle dö av för jag bara döälskar hästen!

love.♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0