TANKAR

Sitter o tänker på livet i allmänhet. Att allt som händer har en mening. Även i det dåliga så finns det något bra. Det finns alltid en liten baktanke med allt som händer. Saker i mitt liv tex. Min mobil var stulen i Februari i år. Men det var nog ett tecken. Jag köpte en annan mobil utav en kille som gjorde att jag var tvungen att fråga alla om deras nummer igen. Jag fick nya vänner, just precis bara för att min mobil vart stulen. Jag sökte till Stålforsskolan när jag skulle börja 7:an, men kom inte in. Var jätte besviken på det, men i efterhand så är jag så otroligt glad att jag inte kom in där. För då hade jag inte träffat alla mina underbara vänner som jag fått i Skogstorp. Hade jag inte träffat dom så hade mitt liv sett helt annorlunda ut idag. Jag skulle inte känna vissa personer. Jag skulle nog inte vara den person som jag är. Jag träffade en otroligt fin kille som visade sig vara något helt annorlunda. Han gick bakom ryggen på mig. Men vi vart så otroligt tajta sen. Vi umgås och sover med varandra när vi vill ha någon nära en. Jag är faktiskt glad att det som hände just gjorde det. För om vi  blivit tillsammans sen gjort slut så hade vi inte ens kanske haft kontakt längre. Jag vill inte ens ha honom som kille nu. För vi är för bra vänner för det. För att riskera vänskapen igen. För att den ska gå ut och hänga på en skör lina. Jag vill inte riskera det även om det skulle vara en underbar tanke ibland att kunna kalla honom för just min. Men iallafall. Nu när vi skulle börja gymnasiet så kom jag inte in på den skolan jag sökt till, Rekarne. Jag avskydde att jag bara kommit in på Kunskapskompaniet. Men nu, jag är otroligt glad för det. Efter att ha hört allas åsikter om dom andra skolorna. Jag har den finaste klassen man bara kan önska. Jag började prata med en kille som går där i 3:an, som inte alls var som jag trodde. Jag är glad att han inte var det, att han inte var den rätta för mig. För jag har träffat världens finaste kille nu. Han är en sådan som jag vill ha. Det är det jag menar med att även dåligt kan bära med sig någonting fint och bra. Alltid inser man inte det, förens efter ett bra tag. Jag har börjat tänka så med vissa saker. " Det här var bra, det var bra att det hände för annars hade inte just "det här"  hänt". Nu vet ni lite om hur jag ser på det här, så glöm inte bort vad jag sagt. Allt bär med sig någonting fint i slutet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0